انگلیسی
 Nasser zamiri Official WebSite
  خانه بازگشت خوراک چاپ
 
شنبه، ۱ شهريور ۱۳۹۳
هیات داوری بخش فیلم جشنواره منطقه ای سینمای جوان اراک- آفتاب معرفی شدند... (خبرگزاری پانا)


به گزارش سرویس فرهنگی پانا، پنجاهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اراک – آفتاب، هیات داوران خود را با معرفی بیژن میرباقری، ناصر ضمیری، رضا جمالی، امید وفایی و بوستانی شناخت. سوابق حرفه‌ای و هنری اعضاء هیات داوری نتخاب بدین شرح است:
بیژن میرباقری در رشته فیلمبرداری از دانشگاه هنر فارغ التحصیل شده است. وی با ساخت فیلم انیمیشن «آفتاب» فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد و در ادامه انیمیشن‌های «مرد و سایه»، «گل، مه سا» و «پسرک آبی» را ساخت. میرباقری از سال ۱۳۶۷ با ساخت فیلم کوتاه «دو خواهر» به فیلم کوتاه روی آورد و بعد از ساخت 6 فیلم کوتاه از سال ۱۳۸۳ با تولید نخستین فیلم بلند سینمایی خود به نام «ما همه خوبیم» وارد عرصه ساخت فیلم‌های بلند سینمایی شد و تاکنون چهار فیلم سینمایی به نام‌های «روز برمی‌آید»، «دوزخ»، «برزخ»، «بهشت» و «طبقه سوم» را ساخته است.
در میان برخی از جوایز که به نام وی ثبت شده است می‌توان به، یوزپلنگ نقره‌ای از فستیوال لوکارنو، کاندید ۹ جایزه از جشن نهم خانه سینما ایران، کاندید تندیس بهترین فیلمنامه از جشن یازدهم خانه سینمای ایران و... اشاره کرد.

ناصر ضمیری سال  ۱۳۵۶ در مشهد متولد شد. وی فعالیت سینمایی خود را سال 73 با گذارندن دوره یكساله فیلمسازی در انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر مشهد آغاز كرد. ضمیری نخستین فیلم كوتاه خود را در سال ۱۳۷۷ با نام ‌‌»انسان سپید» ساخت و تاكنون ۵ فیلم كوتاه و یك مستند نیمه بلند ساخته است. «شیر تلخ» ششمین فیلم وی در مقام كارگردان محسوب می‌شود که مورد توجه بسیاری از منتقدان قرار گرفت. نمایش فیلم‌های ضمیری در جشنواره های داخلی و خارجی جوایز متعددی را برای وی به ارمغان آورده است.
از دیگر فعالیت های ضمیری می توان به عضویت پیوسته در انجمن فیلم کوتاه ایران- خانه سینما و داور هفتمین جشنواره بین‏ المللی فیلم کوتاه pentedattilo ایتالیا-2012 اشاره کرد.  فیلم بلند «با دیگران» نخستین تجربه بلند سینمایی ناصر ضمیری در مقام نویسنده و کارگردان است که در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش در آمد.

رضا جمالی فیلمساز اردبیلی تاکنون 13 فیلم کوتاه کارگردانی کرده و در بیش از 120 جشنواره ملی و 25 جشنواره بین المللی حضور داشته و موفق به کسب 60 جایزه ملی و  بین المللی شده است.
وی با فیلم «خدا» منتخب نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم آسا شد و فیلم «بچه مرز» افتخارهای متعددی همچون منتخب جشنواره torrelavega  اسپانیا، منتخب جشنواره فیلم امنتیت مرزی لهستان،  دیپلم بهترین فیلم برای «کات» از سی و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران و... را برای او به همراه داشته است.
امید وفایی در سال 1355 متولد شد و از سال 69 با وارد انجمن سینمای جوانان فیلمسازی را آغاز کرد و از دانشگاه سور تهران در رشته کارگردانی فارغ التحصیل شده است. وی  تاکنون بیش از 20 فیلم کوتاه هشت میلیمتری و ویدئویی ساخته است. در سوابق حرفه‌ای وفایی تدریس فیلمسازی در انجمن سینمای جوان و دانشگاه نیز جای دارد. همچنین وی تاکنون جوایز متعددی را از جشنواره‌های ملی و بین‌المللی تحت عنوان‌های بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین تدوین و بهترین فیلم بدست آورده است.
مهدی بوستانی: متولد ۱۳۵۷کرمان و فارغ التحصیل کارگردانی سینما از دانشکده «سوره» اصفهان است. وی تا مقطع کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران تحصیل کرده است. بوستانی که عضو انجمن فیلم کوتاه ایران است، تاکنون جوایز متعددی را از جشنواره های داخلی و خارجی از آن خود کرده است. همچنین علاوه بر فیلمسازی نگارش فیلم‌نامه‌های: عذاب، سکوت، زخم، عطر تند گل‌های صحرایی، عموبرفی، سس مایونز مهرام و کمپوت آناناس مالزیایی، دست تاریک، دست روشن (بلند، بر اساس داستانی به همین نام از هوشنگ گلشیری)، میراث(سریال۱۳قسمتی تلویزیونی)، قوت لایموت، حرمت، طبق نقشه، حاجت روا، تئوری انتقال، فقط یک چهار لیتری و قربانی را نیز برعهده داشته است.
یادآور می شود جشنواره منطقه ای سینمای جوان، در شهر اراك را با حضور شهرهای (فارس، مازندران، كردستان، آذربایجان غربی، زنجان، گیلان، مركزی و هرمزگان) تجربه می کند. جشنواره منطقه ای سینمای جوان برای نخستین بار در سال 1373 در شهر اراك و با حضور آثاری از فیلمسازان 6 استان كشور برگزار شد.
173 فیلم كوتاه داستانی برای حضور در این دوره از جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان رقابت می‌كنند. همچنین بخش مستند جشنواره شاهد رقابت 62 اثر خواهد بود. در بخش پویانمایی نیز 27 اثر برای حضور در جشنواره رقابت و هیات انتخاب در بخش تجربی این رویداد، 35 اثر را برای حضور در این دوره از جشنواره بازبینی می كند.
همچنین پنجاهمین جشنواره فیلم منطقه ای سینمای جوان از دوم تا پنجم شهریورماه سال جاری در شهر اراك برگزار می‌شود.

منبع خبر: خبرگزاری پانا
---------------------------------------------------
http://www.titreakhbar.com/view/28028985

 
خانه Naser Zamiri Official Website بیوگرافی Naser Zamiri Official Website فیلموگرافی Naser Zamiri Official Website جوایز و حضور در جشنواره ها Naser Zamiri Official Website اخبار Naser Zamiri Official Website گالری Naser Zamiri Official Website تماس با من  
Developed by ALMAS